Értékelési metódus

Nagy vonalakban arról, hogyan értékelünk. A szórakoztatóipari termékeket 5-ös skálán pontozzuk. A súlyosan elrontott cuccok 1 pontra enyhítettek, a kiválóak 5 pontot érnek. Létezik továbbá két szélsőséges kategória: a 0 pontos és a csillagos 5-ös stuffok, ezeket különdíj illeti.
A kritikák teljes egészükben élményeink ihlette szubjektív véleményeket tükröznek, semmint az objektív szemlélet korlátai között fogant gondolatokat.

Deathclock

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Imp-resszum

[GAME] Prince of Persia (2008)

2008.12.11. 01:17 | Grimwing | 2 komment

Manapság marhára divatos dolog a jónevű játéknak folytatást gyártani. Ami első körben meglepett az új PoP játékkal kapcsolatban, hogy hol a picsában van az alcím? Eleinte Prince of Persia - Prodigy néven jegyezték, aztán a munkacímből lecsípték Keith Flintet és bandáját. Na sebaj, ha valamit ugyanazzal a névvel adnak ki, mint a predecesszort, akkor itt baj nem lehet: minőségileg elvárható ugyanaz a színvonal, amit a név első (kép)viselője lebaszott az asztalra. A folytatás/remake trendnél persze teljesen alapvetés a rogyásig sminkelt külcsíny, amivel a játékok tényleges ázsióját nem csak fel lehet turbózni, de kiválóan alkalmas ez az esetleges hiányosságok lefedésére is. Túl sokat nem vártam a játéktól, mégis meglepett, hogy vannak újítások - mi több, a Sands of Time, Warrior Within, Two Thrones trilógiához képest újfajta megvilágításba helyezték a franchise-t. Mik ezek? A legszembetűnőbb újítás, hogy ezúttal egy karakter helyett kettő kalandját kísérhetjük végig: a kezdeti szkriptális bonyodalom után egy Elika nevű hölgyemény követi végig főhősünket - főleg, ha nem akad el valami random tereptárgyban. "Na, kellő nyűg a hátunkra" - gondoltam először, ám meglepő módon ügyesen olvad egybe a két karakter a kooperáció során. Szexjelenet nincs. Míg főhősünk bicskával és DMC4-ből nyúlt gauntlet-tel hadonászik, addig Elika valami fénymágia-szerűséggel operál, és parkour helyett a levitációt részesíti előnyben. Ez főként azért jó, mert amint leesünk valahová, ő rögvest utánunk kap, és visszaránt. És főként ezért rossz is. Meghalni nekem egyszer sem sikerült, a játékról elmondható, hogy sétagalopp tempóban kocog. Ugyanakkor az ugra-bugra részeknél, ha csak egyszer rosszul időzítünk egy akciót, kezdhetjük elölről az egész szakaszt. Ez kibaszottul idegesítő, de ami ennél is fontosabb: megöli a játékmenet folyékonyságát. Elképzelhető, hogy ezzel akarták kissé felpofozni a nehézséget, de hülyék voltak. További újítás, hogy a cselekmény picsamód filmszerű lett. Ezúttal a hordányi enemy mészárlása helyett fertályóránként egy-egy trutymóBOSSba botlunk, ilyenkor veszi kezdetét az igencsak látványos harc - bullet time, counterattack, dinamikus akrobatika, "Fight!" oldalkamera included. Megjegyzendő, hogy ilyen alig van. Mármint harc. Helyette kapunk falon futkározást, időzített ugrásokat, meg akut idegbajt. Az új PoP-ban tehát főként a ritmusjátékra lett kihegyezve minden. Észjátéknak kevés, ugra-bugrának egy idő után unalmas, akciójátéknak ingerszegény. A játék egyébként nem "rossz", külsőségek szempontjából elég magasan szárnyal, a cel-shadingnek köszönhető kontúros rajzfilmszerűség eléggé odabasz, a hangok-zenék javarészt átlagosak, az irányítás reaktív - csak a játékmenet ezt nem használja ki teljesen. A probléma csupán az, hogy hiába látványos az egész cucc, az akció többnyire lapos, a gyakható matéria kevés, és feleannyira sem élvezetes a game, mint amilyennek szánták. Maradt átlagos platformer - sajnos.
 

Pozitívum:

  • gyönyörű és stílusos grafika
  • folytonos animáció
  • filmszerű megvalósítás
  • épkézláb segítőtárs


Negatívum:

  • ellaposodó és repetitív akció
  • túlzottan időzítéshez kötött játékmenet







 

A bejegyzés trackback címe:

https://shitsux.blog.hu/api/trackback/id/tr6816513

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

utodott 2008.12.13. 13:29:32

lehetne kicsit hosszabb a leírás, meg egy két szkrínsot azér nem lenne hátrány

amúgy nem rossz

grat

RiCE 2008.12.14. 13:35:38

Megeri vegig tolni.. nekem nagyon bejott a vege. Mar varom a folytatast! :-)
süti beállítások módosítása