Értékelési metódus

Nagy vonalakban arról, hogyan értékelünk. A szórakoztatóipari termékeket 5-ös skálán pontozzuk. A súlyosan elrontott cuccok 1 pontra enyhítettek, a kiválóak 5 pontot érnek. Létezik továbbá két szélsőséges kategória: a 0 pontos és a csillagos 5-ös stuffok, ezeket különdíj illeti.
A kritikák teljes egészükben élményeink ihlette szubjektív véleményeket tükröznek, semmint az objektív szemlélet korlátai között fogant gondolatokat.

Deathclock

november 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

Imp-resszum

[GAME] Wolfenstein

2009.08.23. 17:28 | Grimwing | Szólj hozzá!

Oh, the irony! Éppen az FPS az a zsáner, amitől kezdtem csömört kapni, ezen belül is főleg a második véhás fajtára már ránézni se bírtam. Egyszerűen a mai FPS-ekben az egész gameplay lapos, a Half-Life első epizódja óta csak zuhanórepülést észleltem ezen a fronton. Többek között ezért sem érdekelt az új Wolfenstein játék (meg azért sem, mert már az előzetes szkrínsotok alapján rusnyának tűnt), ám a jelenleg regnáló játékpiaci pangás "belekényszerített" annak kipróbálásába, elvégre mégis klasszikus név, bár az ezt megelőző RtCW a haverokkal való Beach pályás multiplayer-t leszámítva abszolút nem fogott meg. Aztán volt még egy ingyenes online teamplay-re specializálódott kiegészítés is, Wolfenstein - Enemy Territory néven, ez még tetszett is.
Nem tudnám pontosan megmondani, hogy az id Soft milyen mérgeket keverget az üstjében, de ha ők leseggelnek FPS-t kódolni, akkor ott általában válámi ván. A Soldier of Fortune-t is jegyző Raven-nel kooperálva szülték meg az új Wolf játékot, és még most sem vagyok hajlandó feldolgozni a tényt, hogy 2009-es FPS létére fantasztikusan kurvajó lett. Megpróbálom kifejteni, hogy miért. Pörög. Nem unalmasodik el, folyton van akció. Gránáthajigálásnak és ellenségtől kapott küldemény visszahajigálásnak kivételesen van értelme. Ellenséget lehet szopatni. A fegyverek mindegyike használható, különböző szituációkhoz különböző fegyverekkel érdemes nekiállni. Hiába a második világháborús tematika, az ellenség sokféle formában tűnhet fel (akár jetpack-es légi egységként is). Az okkult nácik által kikutatott alternatív dimenzió kínálta powerup-ok hasznosak, ha okosan használja őket az ember. A pályák jól megkonstruáltak, és hiába lineáris a játék, mindig történik valami. A kihívás korrekt, nem nehéz, és nem is sétagalopp módban kocog. Vannak Boss fight-ok! YESYESYES!! Az első blikkre kicsit idejétmúltnak tűnő (egyébként pengeéles) grafika végül tetszetőssé válik, de ami a leginkább megragadja az egyszeri halandó játékost, az a cucc hangulata és folytonossága. Valahogy van neki. A főkereplő természetesen újfent B.J. Blazkowicz, a helyszín egy fiktív német városka, Isenstadt néven. A küldetések a város és környékének helyszínein zajlanak, BioShock-os mintára upgrade-elhetjük is a fegyvereinket a feketepiacon. Az elején pl. szerzünk egy karabélyt, ami elég használhatatlannak tűnik, később persze pakoltathatunk rá scope-ot, így rögvest sniper rifle-ként szuperál a cucc. Lőni márpedig jó. Rájöttem, hogy én mégiscsak szeretek. Ehhez kellett végre egy ilyen játék. Nem gyönyörű, nem korszakalkotó, nem is egyedi, egyszerűen csak élvezet játszani. Kitűnőre sikeredett.


Pozitívum: Végre egy izgalmas shooter.

Negatívum: Nem jut eszembe semmi.









 

A bejegyzés trackback címe:

https://shitsux.blog.hu/api/trackback/id/tr571333003

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása