Értékelési metódus

Nagy vonalakban arról, hogyan értékelünk. A szórakoztatóipari termékeket 5-ös skálán pontozzuk. A súlyosan elrontott cuccok 1 pontra enyhítettek, a kiválóak 5 pontot érnek. Létezik továbbá két szélsőséges kategória: a 0 pontos és a csillagos 5-ös stuffok, ezeket különdíj illeti.
A kritikák teljes egészükben élményeink ihlette szubjektív véleményeket tükröznek, semmint az objektív szemlélet korlátai között fogant gondolatokat.

Deathclock

november 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

Imp-resszum

[GAME] Tom Clancy's H.A.W.X

2009.03.19. 16:35 | Grimwing | 1 komment

MIÉRT NINCS PC-RE REPÜLŐS JÁTÉK ÉVEK ÓTA?! Lövésem sincs, mindenesetre az Ubisoft ezt a tátongó űrt igyekszik betömködni a Tom Clancy nevével fémjelzett multiplatform fejlesztésével, a High Altitude Warfare eXperimental Squadron-nal, közismertebb nevén: H.A.W.X-szal. Az öreg militáns történetek írásával alapozta meg karrierjét, mióta neve beinjektálódott a vidyagaem szcénába is, gyakorlatilag félhülyére kereste magát. Lényeg a lényeg, az utolsó valamirevaló repülős anyag a ruszki fejlesztésű IL-2 Sturmovik volt, ha jól tévedek, jóllehet a PC-s játékipar életének zsenge korában szinte záporoztak a különböző repülős címek a platformra. Azóta valamiért kuss van, szóval stratégiailag kiváló döntés volt lefejleszteni egy dogfight anyagot.
A döbbenetesen rövid történeti szálat végigjátszva, cseppet sem meglepő módon egy mindenre elszánt terrorista-szervezetet kell kivonnunk a forgalomból, mely nem átallott megtámadni a még elszántabb Stars & Stripes anyaföldet, mily' balgaság volt, oh. Ahogy haladunk végig a 19 küldetésen, a cucc XP rendszerrel pontozza teljesítményünket, így újabb repülhető gépeket és fegyverzet setupokat kapunk. Gépből van jónéhány, MiG 21-estől a Blackbird(!)-ön át F-22-ig minden, egyes modellekből többféle kivitel létezik, F-15-ösből például legalább 3 félét számoltam. De hiába a rengeteg gép, az akció egy idő után elunalmasodik, és a gépek tulajdonságai között sincs akkora különbség, hogy az egy percnyi kigyönyörködés után bármi új élménnyel szolgáljon, vagy hozzátegyen valami extrát. Persze vannak specializációk, az A-10-es például bombázó/ground support missziókra lett kihegyezve, míg egy F-16-os főprofilja a légycsapkodás. Noha a küldetések valamelyest igyekeznek érdekesek és változatosak lenni, kevés van belőlük, és ezek többségében a már korábban bevetett technikákat ismételgetve küzdhetjük magunkat győzelemre, csak a körítés változik minimális mértékben. Egyébként vannak jópofa ötletek, ilyen pl. az unassisted nézet, ilyenkor kívülről láthatjuk a madárkát, a kamera pedig az aktuális célpontra próbál fókuszálni, ez jól fest, filmszerű - és kurvanehéz hozzászokni controllerrel is. A másik az ERS, ilyenkor megjelenik pár virtuális kapu, amiken átrepülve bevághatunk az enemy mögé, ily' módon hatékonyabban kézbesítve a küldeményt. (Air mail?) A H.A.W.X inkább arcade szemszögből közelíti meg a témát, semmint überprecíz szimulátorként, ám cockpit nézetből is lövöldözhetünk kedvünkre. A grafika amúgy csinos. Nem egy Fires of Liberation, de szép, folyékony, és ez a lényeg. A fejlesztők kiagyaltak különböző kihívásokat is a kedves játékosnak, ezeket teljesítve bónusz tapasztalai pontokat kapunk, hogy aztán szintet lépve megintcsak új kardo.. fegyverzetet meg madárkákat unlockoljunk. Ezek nem nehezek, igazából pont a "kihívás" része hibádzik, challenge helyett hívhatnánk progress-nek is azt, hogy "semmisíts meg 300 ellenfelet rakettával".
A megszerzett gépeket aztán kipróbálhatjuk a Free Flight opciót választva is, vagyis repülhetünk bele a nagy semmibe, ami legalább fél percig le is köti az embert. Semmi értelme, de legalább van ilyen is a kiöregedett pilóták kedvéért. A story módusz egyszer élvezetes, replay value = nulla osztva kettővel, vagyis nem létezik. A kooperatív/versus játékmódokról nem tudok nyilatkozni, mivel nem próbáltam, de biztos nagyobb poén, mint az egyszemélyes hadjárat. Félreértéseknek elejét véve tehát - már amennyiben valaki olvassa is a Siccákszot - az értékelőben prezentált pontszám kizárólag az offline kínálatot hivatott képviselni.
"Háddemércsakhárompont?" Azért, mert hiányzik belőle valami plusz, amitől zseniális lehetne. Miért nincs például lehetőség küldetés után landolni, vagy előtte felszállni? Igaz, jogos, nem szimulátor, de legalább opcióként beletehették volna a hárdkóroknak. Nincs a történetben egy tetőpont, az egész sztori lapos, mint az Alföld, unott pofával repkedünk érezhető speed feeling után sóvárogva. Ezen felül igazán lehetnének szimpla kis feladatok, mint pl. precíziós bombázás minél pontosabb találattal, időrekordos Survival mód, bármi, ami lehelne egy kis FUN-t a játékmechanikába. Középszerű játék lett, de inkább hiányos, mint rossz.


Pozitívum:
Végre egy repülős cucc PC-n, ami élvezhető is...

Negatívum: ...egy napig.


http://hawxgame.us.ubi.com/








 

A bejegyzés trackback címe:

https://shitsux.blog.hu/api/trackback/id/tr331012270

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

RiCE 2009.03.24. 07:30:37

Elég unalmasra sikeredett.. alapból nem is értem minek a csilli-villi grafika, ha effektíve ugyan annyit látunk belőle mint anno a red baron-ból (sőt talán még kevesebbet). Offline dögunalom volt a játék.. csak beraktak egy lapos pályára, ahol ki kellett lőni mindent ami élt és mozgott.. de legalább XP-t kaptunk érte! :-) Multiban nem rossz, de 4 player alatt felesleges nekiállni, mert csak a pörgés megy egymás körül azért hogy valamelyik játékos bekerüljön a másik háta mögé, és ez mindig annak jön össze akinek a jobb gépe van. 4v4-ben viszont már elviselhető a játék. Ha esetleg akarja valaki tolni, akkor hamachi-ra jöjjön fel:
szoba: hawxHUN
jelszo: magyarok
süti beállítások módosítása