Az online GameStar-t böngészve bukkantam erre a friss, "ingyenes" MMORPG-re. Ott így jellemezték a srácok: "A Frogster Interactive egy olyan játékkal állt elő, amely eléggé hasonlít a World of Warcraftra, ám azon túl, hogy ingyenes, vannak jelentős újításai, amit eddig még nem láthattunk sem a WoW-ban, sem más MMORPG-ben." No, mondom, akkor essünk neki. Kliens letölt, szokásos muszájpatch update, "Start Game". A karaktergenerálás - annak ellenére, hogy egyetlen fajként az elfuserált emberiséget kínálja a játék - eléggé részletes. Vagy egy tucat bőrszín, színskálás hajszín és -árnyalat, egy mázsa arcberendezés, csúszkákkal tetszés szerint állítható biometria. Első karakterem egy TECHNOVIKING névre keresztelt lóbaszó batár, punksérós Warrior lett. Gondoltam ez a class eléggé primitív a játékmechanika mibenlétének kiderítésére. De mégha csak a Warrior lenne primitív... Igazából az egész játék egyszerű, mint egy kettétört malomkő. Noha a német fejlesztők mindent megpróbáltak, hogy a tisztelt játékos kénye-kedve szerint irányíthassa imádott avatarját, az irányítás a világ legszarabb MMO-ja (WoW) és a Lineage 2 sémájának összeszexeltetéséből fogant, halva született fattyú lett. Egyrészt WASD, jobbclick-es kameraforgatással, plusz balclick-es földre/mobra kattintgatós agyrém. A két metódus helyett jobb lett volna egy használhatót kialakítani. Ja, és minden tiszteletem azoké a hétpróbás bűvészeké, akik képesek íjászt irányítani ebben a játékban. Nekifutottam mégegyszer, ezúttal egy nőnemű Priest-tel, hátha az eye-candy leköt egy darabig, és sikerül valami élményt meríteni a stuffból. A pap itt azon felül, hogy gyógyító/buffer, meg lett spékelve az L2-es Spellsinger vízmágia bűvöletével. 10-es szinttől dual class megy, ergo az alap kaszt mellé beválogatható egy második. "Hű, de jó lesz nehézvértben rohangászni paplovagként!" - knight lett a másik. Aztán röviddel ezután jött is a pofáraesés: Egyszerre csak az egyik class lehet aktív. "Papnak heavy armor? Na menjapicsába, hülyegyerek!" Köszönjük, Emese. A fúzió voltaképp abban merül ki, hogy használhatóak a secondary class ALAPskilljei is, már ami az adott szintig el lett sajátítva. Ugyanis a másodlagos kasztot külön tápolni kell. Vagyis mindent kétszer élünk át, mindent kétszer élünk át, boo hoo! Persze vannak quest-ek, ezek bonyolultsága nagyjából ki is merül a "Bogárlevest akarok főzni, gyakjá' le 10 bogarat, és hozd ide a belőlük kifolyt trutymót a minimális méretű inventory-dban, cserébe kapsz ikszpét meg zsetont! b+" mese szintjén. Mondjuk még mindig jobb, mintha csak grind-ból állna a tapasztalatszerzés. Ezen felül vovos mintára kitanulhatunk különböző mesterségeket, mint a favágás, bányászat, növénytan, hogy aztán az összekukázott cuccokból mindenféle jóságot gyárthassunk. Derék. Persze magasabb szintű tárgyakat csak úgy vagyunk képesek craftolni, ha haszontalanabbnál haszontalanabb alapszintű cuccok gyártásába öljük az összeguberált matériát, ily' módon fejlesztvén manufakturális képességeinket. A közösség még a PvP szerveren is carebear, már annak örültem, ha a duel felkérést elfogadja valaki. No sebaj. A RoM nem szép, de legalább ronda - max grafikán is. A hangokról csak annyit, hogy szerintem valami hacker megbuherálhatta az adatbázist, mert kábé 10-féle effektet hallottam össz-vissz, zene meg úgy félóránként csendül fel, kb egy percen át. A karakter meg NÉMA. Sivár, kihalt, üres világ. Pedig még player is van elég. Az MMORPG alapból is időkibaszás, de legalább legyen élvezetes a játék. Ez a stuff nem az. Inkább kimegyek az utcára, és eltaposok 10 bogarat...
Pozitívum: Ingyen lehet játszani...
Negatívum: ...de nem érdemes.